Dropbox

Är du alltid på resande fot med din laptop, surfplatta och/eller smartphone?
Önskar du ibland att du kunde stoppa i ett USB-minne i din smartphone?
Eller va det ett dokument du skulle vilja läsa från din smartphone som du bara har sparat på din dator där hemma?
 
Ja, många frågor men handlar egentligen bara om samma sak...
Jag jobbar inte så mycket på resande fot men jag har många olika enheter som jag använder i vardagen och istället för att maila och krångla med flytt av filer från till exempel dator till smartphone så använder jag mig utav Dropbox! 
Det är så smidigt och jag har använt det i många, många år och tycker fortfarande det funkar!
Finns säkert något annat lagringsutrymme på nätet man kan använda sig utav nu för tiden, men varför byta?
 
I min telefon använder jag appen, på datorn har jag det installerat så det ligger som en "mapp" där jag kommer åt allt innehåll. Man kan även, om man lånar någons dator, logga in på sitt konto på dropbox.com och komma åt alla sina filer man har där. Om du kanske jobbar på ett projekt tillsammans med någon eller ni gör ett skolarbete ihop så kan man dela mappar med den personen så båda kommer åt alla filer i den mappen. Suveränt!
 
Är du i behov av ett externt minne som finns med dig digitalt, vart du än går? Klicka på länken här!