Drömmar under graviditeten

Vaknade första gången 02:54, somnade om och började drömma, vaknade nu 04:21 alldeles svettig på hela kroppen. 

Mina drömmar brukar vara väldigt detaljerade, när jag inte varit gravid alltså, att det är nån speciell färg på något i drömmen eller en människa eller plats som sticker ut på nåt sätt. 

Men sen jag blev gravid och speciellt i slutet av graviditeten så har jag börjat drömma mycket konstiga saker och vaknat alldeles svettig över hela kroppen. Det är ju normalt att drömma konstigt under graviditeten men hur och vart får man alla konstiga saker ifrån? 😂

Ska försöka berätta så detaljerat som möjligt utav min dröm jag vaknade av nu.

Drömmen började med att jag befinner mig inne på gekås i Ullared med min morfar (jag har aldrig träffat min morfar irl och jämför man bilder jag sett på honom så såg han inte ut så, fast nu va ju den här morfarn gammal, min dog ganska ung). Han ber mig kolla upp nån herrdoft till honom. Jag sticker iväg. Hittar ju allt annat än herrdofter. Kommer in på en avdelning med massa julsaker först. Ojojoj, säger jag bara. Det va knökfullt med julsaker från golv till tak, jag hade hamnat i paradiset (ni som känner mig, vet att jag ÄLSKAR julen och att julpynta!). Kan tänka mig att det är så det ser ut i Amerika inför julen. Det var tomtar i alla dess storlekar, ljus i alla former.. ja alltså det va så mycket saker.

Sen byter det ganska snabbt när jag går vidare, det börjar komma vaggor i flera olika storlekar och former, en av dem är tillochmed för att en vuxen ska få plats att ligga i och där i varuhuset ligger en vuxen i en sån med sitt barn och "bebispratar" och gosar, uppe på en hylla dessutom -hur kom de ens upp där, säkert 1,80m upp minst?!
Sen inser jag att jag kommer inte hitta nån herrdoft så jag går tillbaka till min morfar som står och pratar med några andra kunder och avslutar meningen med "jag kommer, så vi ses igen!" och börjar gå mot mig. 
Vi bestämmer att vi ska gå mot kassorna då varuhuset snart stänger och inte vill stå i nån lång kö när alla ska ut samtidigt. Men tappar bort varandra och jag hamnar vid nån konstig bordslampa som en expedit eller snarare säljaren som säljer dessa lampor ska instruera mig hur den fungerar. Den verkar mycket avancerad för till och med säljaren verkar inte ens kunna med den. Skulle nog beskriva den som en gammal skrivmaskin fast utan alla tangenter med ett tjock järnrör där istället som va alldeles insmort i svart fett och olja. Lampan vet jag inte ens vart den satt, säljaren kanske inte ens lyckades få den att lysa. 😂 
När hon stått där ett tag säger hon att hon måste fortsätta med annat innan varuhuset stänger så jag tackar för mig och går mot kassorna. Träffar min morfar och jag säger till honom att jag ska leta upp en kassa med kort kö. Det är mörkt och lite trängre vid kassorna och jag börjar se clowner och jokrar utklädda som går runt i varuhuset. Vita i ansiktet med röd eller grön stor bollnäsa och clownkläder. 
En utav dem, med grönt spretigt hår, grön näsa och gröna kläder börjar närma sig mig och befinner sig alltid i närheten när jag rör mig bland kassorna. Sen förstår jag att han förföljer mig! Jag går snabbt mot en korridor där det finns kundtoaletter och helt plötsligt stannar och vänder mig om. Clownen blir väldigt chockad över min hastiga inbromsning och spärrar upp ögonen och smiter snabbt in på en av toaletterna. (Skönt att bli av med den iaf!) Går mot kassorna igen och möter denna clown igen, men han struntar i mig och bara går förbi. Men då börjar istället tre andra clowner med röda näsor och rött krulligt hår och röd, grön rutiga kläder följa efter mig. Till slut omringar de mig och jag vaknar alldeles svettig! Åter igen ni som känner mig vet att jag hatar clowner!  

Nu ska jag försöka somna om igen, klockan har hunnit bli 05:03 nu.. 

Har ni konstiga drömmar? Vad brukar ni drömma om?  Vaknar ni också alldeles svettiga?