Osynlig smärta!

God morgon på er!
Jag hade gärna sovit längre än till 6:30 idag, men det tyckte inte min rygg..

Det är värdelöst att ha ont i ryggen. Man kan inte göra någonting, inte ens ligga ner om man inte hittar ett läge som går bra att ligga i. Förstår er som går med ryggvärk hur jäkligt ni har det!

Såklart ska man ju vara så envis också!
Man vill inte va beroende av andra så man gör ju saker fast kroppen säger emot. Testade jobba igår men ryggen gjorde för ont och hade sån huvudvärk igår så jag kunde knappt tänka klart. 
La mig direkt jag kom hem och somnade. 

Efter ryggmärgsprovet i tisdags sa läkare och sköterska att huvudvärken kan bara lindras av att lägga sig ner. Värktabletter hjälper inte då huvudvärken beror på tryckförändringen i ryggmärgen. Värktabletterna tar jag för ryggvärken och det hjälper till viss del. 

Det känns också lite jobbigt att det inte syns att man har ont. (Förstå mig rätt) Andra personer kan nog inte föreställa sig riktigt hur ont man har. "Men hen kan ju gå och röra på sig!" -Jo, fast är hen envis så går allt. Varje steg känns.

Hade jag fått välja hade jag nog hellre bara haft huvudvärk än att gå med denna smärta i ryggen. Man blir utmattad. 

Nog om det. Hur mår ni? Har ni fint väder? Hoppas på mer sol än de utlovat. Det är så tråkigt med det gråa..

Tack för alla fina och stärkande ord ni ger mig på sociala medier!! Ni anar inte hur mycket det värmer! TACK! ❤️