Tips för knä- och ryggvärk

För några veckor sen började jag få ont i mitt ena knä, spelade ingen roll om benet var böjt eller utsträckt det kändes ändå. Men värst va när jag satt på huk och skulle resa mig upp. Testade att gå några promenader men blev inte bättre. Sen fick jag även ont i ryggen på nätterna när jag sov. Jag kunde inte ligga på sidan för det gjorde för ont.

För en vecka sen tog jag min kompanjon jag hade under graviditeten - kudden! 
(Det är en helt vanlig huvudkudde 50x60cm, ingen gravidkudde som är 2m lång.)
Lägger den mellan knäna när jag ligger på sidan för att inte belasta bäckenet så mycket och jag tycker verkligen mitt knä blivit bättre! Varvar med att lägga den bakom ryggen för att kunna slappna av i den när jag ligger på sidan och mellan knäna. 

Så ett tips till er som får värk i knä och rygg. Oftast sitter det någon annanstans än där det gör ont. Värt att testa nån vecka för att se om det gör skillnad. 

Ta hand om er!